En tabataøkt garanterer deg høy puls og rennende svette! Er du med?

De fleste av oss har måttet omstille seg litt de siste ukene, og trene mer hjemme eller ute! Vi syns det er nyttig og motiverende å variere litt, ved å kjøre litt forskjellig type økter i løpet av en uke. Dere har ønsket dere enda flere treningstips fra oss, og denne gangen skal vi inspirere dere til å prøve ut en tabataøkt! Dette er en slags intervalltrening, som er morsom og slitsom på samme tid. Akkurat slik vi liker det! Programmet er satt opp av en av våre ambassadører, som også er PT.

Tabataøkt utføres på følgende måte:

Jobb med øvelse 1 i 20 sek, deretter 10 sek pause før du går over i øvelse 2.
10 sekund pause, før du gjør det samme på nytt (Vi jobber med to øvelser om gangen).

Hver runde skal gjennomføres 4 ganger.  Her kan det være fint å laste ned en tabata app på mobilen.
Evnt kan du prøve ut spillelisten på Spotify, som ligger nederst i innlegget.

Bruker du spillelisten, jobber du med en sang og to øvelser om gangen. Ta 2 min pause før du starter på to nye øvelser og ny sang.


Øvelsene: 

  1. Skulderpress
  2. Flies
  1. Sittende hofteabduksjon
  2. Knebøy
  1. Rotasjon
  2. Sidewalk
  1. Plankeløft
  2. Benhev med rette bein

På vår Instagram finner du video av alle øvelsene! @Boostbox.no

SPILLELISTEN finner du ved å klikke HER.

 

Lykke til! Vi håper du får en super økt!

Dersom du har spørsmål rundt programmet, kan du henvende deg til @pt_hildemadsen på Instagram!