Meny Lukk


1. Start dagen med et positivt mindset og takknemlighet.  

Det er selvfølgelig ikke alltid like enkelt å våkne positiv …. og derfor er takknemlighetsøvelsen så utrolig effektiv. Skriv ned minimum 3 ting du er takknemlig for, og du vil snart merke at du får en gladere start på dagen din! Øvelsen hjelper deg til å være i nuet og den trener deg i å aktivt se etter (og å huske) hendelser, mennesker, ting og erfaringer som du kan være takknemlig for. 

2. Vær tro til deg selv og dine intensjoner!

De fleste mennesker har mål og drømmer for fremtiden sin, og spesielt nå med nyttårsforsetter. Dessverre er det ofte slik at drømmer og mål ikke blir til virkelighet. En av grunnene er at målene vi har satt oss ikke er i tråd med våre innerste intensjoner. Derfor er det ekstremt viktig at vi er bevisst hver dag, både på de små målene og de store.

Du kan for eksempel hver eneste dag skrive ned de små målene dine, og samtidig legge til de store du har på slutten. På denne måten vil du holde deg fokusert på de store målene dine og programmere underbevisstheten din til å aktivt se etter nye ideer, mennesker eller handlinger som vil gjøre deg nærmere de store målene dine. Dessverre er det slik at mange setter seg mål og glemmer de noen uker senere. Vi må gi oss selv daglig reminder ved å skrive de ned, og å lese de hver eneste dag. Dette vil ikke bare holde deg motivert, men det vil også sørge for at du er tro til deg selv og dine intensjoner. 

3. Få bedre fokus og produktivitet

I tillegg til å skrive de store målene dine er det viktig å sette seg små mål du gjennomfører hver eneste dag. Hva slags daglig mål kan du gjøre i dag som vil gjøre deg nærmere det store målet du har? Hva slags gjennomførte mål i dag vil gjøre at du følger at dagen i dag er en suksess?

Å sette seg daglige mål vil sikre deg fra å vandre rundt en hel dag uten å følge at du har fått gjort noe fornuftig. Du velger å sette en fokusert plan for hvordan du velger å angripe dagen i dag. I self-care journal handler det om å sette fokus på kropp, sinn og sjel og ved å gjennomføre små daglige mål, har du kommet nærmere en sunnere helse. Du kan også bruke dette på jobb og øke produktiviteten din på alle områder i livet ditt. 

4. Kvitt deg med mental rot. 

Ved å skrive ned de mest dominerende tankene dine hver dag vil du føle deg lettere til sinns. Å flytte tankene ut fra hodet, og ned på papiret vil garantert gi deg mer mental klarhet og ro. Slutt å la tankene dine sirkulere o hodet ditt og oppta plassen til nuet. Om du i tillegg kombinerer dagbokskrivingen med en 10 minutters meditasjon på morgenen kan du bare glede deg over at dagene dine snart vil endre seg fra stressfulle til fredfulle. 

Dette er en helt gratis, men allikevel supereffektiv terapiform! Skriv helt usensurert, det er ingen andre enn deg selv som skal lese det du skriver. Finn pennen og tøm hodet og hjertet!

5. Frigjør kreativ plass til det som er viktig

Er du som meg vil du få nye tanker og ideer hver dag og det er superviktig å skrive ut ideene dine slik at de ikke tar unødvendig plass i hodet ditt. Du får mindre arbeidskapasitet med et fullt hode. Se på det som en full harddisk, den jobber mye saktere når den er helt full og har masse vinduer åpne. Når du har skrevet ned både små og store ideer, kan sinnet ditt gi slipp på de. Sinnet ditt har nå fått plass til å skape nye ideer, løse vanskelige utfordringer eller å fokusere dypt på viktige oppgaver som fører deg nærmere dine store mål. 

Det høres kanskje veldig banalt ut, men det er utrolig hvor mye fokus man får av å eliminere metal støy!

Tid for handling!

Nå som du har 5 fordeler til å skrive dagbok om morgenen er tiden for å starte! Hver morgen fremover så skriver du ned små mål og store mål samt takknemlighetsøvelse. Skriv også ned tanker og ideer og refleksjoner. Huk av på gjennomførte små mål. La meg vite hvordan dette fungerer for deg.

Har du gått glipp av månedens boks og ønsker å bestille Self-love Boostbox By Marion. Nå kan du kjøpe denne samt flere motiverende bokser

Likte du journalen da anbefaler vi at du blir med på online kurs kalt Indre Styrke holdt av Motivation By Marion

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Relaterte innlegg