w

Hjemmetrening og utetrening

Tema på første BoostBox.no er "hjemmetrening og førjulskos". Det vi vil er å oppmuntre dere til å trene, også i julestria. For trening MÅ faktisk ikke være kun på gymmet.

23.10.201622:17 Beate Rosvoll

Det er jo bare å innse det. Det er ikke alltid man har tid til å dra på gymmet. Med barn, jobb, fritidsaktiviteter, skole, ditt og datt skal det godt gjøres å ha tid til å gå på gymmet hver dag. Og særlig når jula nærmer seg. Da er det tusen andre ting man også skal ha tid til.

Men det trenger ikke bety at man ikke har tid til trening likevel. Trening må ikke skje på gymmet. Og trening må ikke være at du yter max hver gang og nesten spyr på siste rep.

Trening er så mye mer! Ikke minst er trening for å holde kropp og sinn sunt. Da er det viktigste at du får rørt på kroppen litt hver dag. Gymmet er selvsagt i mitt hjerte, for jeg elsker styrketrening, men det stopper meg ikke fra å trene styrke når jeg ikke rekker å dra på gymmet.

Tips 1!
Tren der du er. Er du ute med barna på søndagstur? Lek med dem og se på det som trening. Neida, det kan aldri erstatte en markløftsøkt på gymmet, men akkurat nå er det dette du har tid til. Nyt tiden sammen med familien og barna og samtidig gjør noe bra for kroppen din. Lekeplasser er jo perfekt for deg som liker styrketrening. Hvem har vel ikke tatt chins i diverse klatrestativ? Jeg har!

Tips 2!
Få deg et par enkle hjemmetreningsutstyr. Strikk, sandsekk, cat slides, kettlebell, slynge osv. Dette trenger ikke koste mye, men er super for hjemmetrening. Her kan du sette sammen et program som gir deg gjennomgående trening av hele kroppen. Ikke tungt nok, sier du? Fokuser på at dette skal være CORE trening.

Tips 3!
Tren mage. Mage trenger du ikke masse fancy utstyr for å trene. Bruk tiden hjemme til å trene mage. Mens du ser favorittserien på TV, eller til og med på badet før du legger deg. Litt er bedre enn ingenting.

Tips 4!
Utetrening kan også karakteriseres som hjemmetreining, mener jeg. Du kan trene ute i hagen (lag deg en hinderløype!) eller du kan løpe en tur, gå en tur osv.

Igjen, det viktigste er at du røre deg. At du er fysisk aktiv. Det er det kroppen vår trenger. Den trenger å være i aktivitet :)

De som alltid holder koken

Leverandører

Boostbox på Instagram