w

Slik øker du forbrenningen din!

Javisst finnes det mange produkter som lover å øke forbrenningen din. Det finnes også mange kostholdsråd som skal hjelpe deg til å booste forbrenningen.

02.09.201615:49 Liss Marie Jakobsen

Klassikeren er jo at man skal spise mange og små måltider gjennom hele dagen, for da forbrenner man mer. Spiser man lite og sjeldent vil forbrenningen stoppe opp. Nei! Det er bare tull. Ja,  for de fleste er det greit å spise mindre og heller flere måltider i løpet av dagen kontra få og store. Men det har ingenting å si for forbrenningen din. Det kan derimot være fint for sultfølelsen din om du spiser oftere, og da må de fleste spise litt mindre måltider for ikke å få for masse kalorier i seg totalt sett.

Den enkleste og mest effektive måten du faktisk kan booste forbrenningen din er å trene styrke. Øk kroppens muskelmasse og du øker også forbrenningen din. Muskler trenger mer energi enn det fett gjør, og dermed forburker du mer kalorier dersom du har mer muskler og mindre fett.

Derfor er det så ekstremt viktig at man bedriver styrketrening når man skal ned i vekt. Slik at når man går ned i vekt så er det faktisk fett som forsvinner, og ikke dyrebar muskulatur.

Noen, særlig jenter, er redde for å bli store av å trene styrke. De fleste av oss som svetter x-antall timer i uken på gymmet vet jo at vi ikke blir He-man over natta. Å øke muskelmassen slik at det er synlig tar tid. Mens det å øke muskalmassen slik at forbrenningen øker, tar kortere tid.

Når man er ny på styrketrening er det greit å ha i bakhodet i tillegg til å få større muskelmasse skjer det masse andre tilpasninger i kroppen din. Kroppen og musklene trekker blant annet mer vann og mange merker derfor at de går opp i vekt i starten. Det er helt normalt og er noe som vil tilpasse seg etter hvert. Slapp av, bruk målebåndet før vekta. Og aller helst bruk speilet. Vekta kan du egentlig bare kaste, for den sier fint lite om hvor god form du er i.

Leverandører

Boostbox på Instagram